Nie wiesz, jak wybrać dobrego kuriera? Sprawdź najważniejsze kryteria!

  • 7 miesięcy temu
  • 184 Odsłon
  • thumbs up 0 thumbs down 0
masowa na dol 3 scaled

Wybór firmy kurierskiej to nie lada wyzwanie. Na rynku działa bowiem wiele podmiotów, które zabiegają o klientów na różne sposoby. Niska cena usług nie powinna być jedynym wyznacznikiem dobrej oferty. Na jakie kryteria warto więc zwrócić uwagę, by wybrać dobrego kuriera dla firmy?

Szybkość realizacji usług i pora dnia

Szybka dostawa zakupionych towarów to jeden z tych aspektów, które współcześni konsumenci cenią sobie najbardziej. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, każdy dzień zwłoki działa na Twoją niekorzyść. Przy wyborze firmy kurierskiej w pierwszej kolejności powinieneś więc zwrócić uwagę na czas realizacji zamówienia. Im szybciej przesyłka zostanie doręczona do odbiorcy, tym lepiej.

Na szybkość realizacji dostawy wpływ ma wiele czynników. Ważna jest infrastruktura techniczna. Im większą liczbą placówek i sortowni dysponuje firma kurierska, tym szybciej realizuje swoje usługi. Profesjonalny podmiot dysponować będzie również rozbudowaną flotą pojazdów oraz doświadczonym personelem.

Standardowy czas realizacji dostawy wynosi obecnie 1-2 dni od nadania przesyłki. Może się on jednak wydłużyć, zwłaszcza jeśli przesyłka nadawana jest w okresie przedświątecznym lub zimowym, kiedy to niesprzyjająca aura może negatywnie wpłynąć na warunki drogowe.

Szybkość realizacji dostawy to nie wszystko. Istotną kwestią jest również to, w jakich godzinach są dostarczane przesyłki. Jeśli Twoimi klientami są głównie osoby prywatne, mogą one preferować dostawy przed 9:00 lub po 16:00. Wówczas bowiem znajdują się w swoich mieszkaniach i domach. Przed wyborem firmy kurierskiej sprawdź więc, czy realizuje ona wcześniejsze i późniejsze dostawy.

Procedura odbioru przesyłek

Kolejnym istotnym aspektem, który warto przeanalizować, jest procedura odbioru przesyłek. Niektóre firmy kurierskie wymagają, by to klient dostarczył przesyłki do centrali, inne samodzielnie odbierają paczki od zleceniodawców.

Jeśli wybierzesz tę drugą opcję, sprawdź, jak wygląda procedura zamawiania kuriera. Niektóre firmy udostępniają systemy informatyczne, za pomocą których przedsiębiorca zamawia usługi kurierskie. W przypadku innych należy wykonać telefon do centrali. Klient może również zdecydować się na zlecenie stałe, jeśli przesyłki mają być odbierane regularnie.

To, jak wygląda procedura odbioru przesyłek, uzależnione jest od wielu czynników, w tym lokalizacji przedsiębiorstwa oraz wielkości przesyłki. Jeżeli prowadzisz skromną działalność i nieregularnie wysyłasz niewielkie paczki, lepszym rozwiązaniem może okazać się dostarczanie ich do placówki kurierskiej na własną rękę. Nie jest to jednak regułą. Rzetelna firma kurierska przedstawi Ci wszystkie dostępne możliwości wraz z ich kosztorysem, co ułatwi wybór odpowiedniego rozwiązania.

Narzędzia do śledzenia przesyłki

Wybierając firmę kurierską, sprawdź również to, czy gwarantuje ona odbiorcy możliwość kontaktu z kurierem. To pomocne nie tylko w razie wystąpienia kłopotów z dostarczeniem paczki – ułatwia na przykład ustalenie szczegółów dostawy. Firma kurierska powinna również udostępniać narzędzia do śledzenia statusu paczki. Dzięki temu zarówno zleceniodawca, jak i odbiorca mogą kontrolować poszczególne etapy dostawy.

Profesjonalna firma kurierska będzie w tych celach wykorzystywać różne kanały komunikacji. Mogą to być wiadomości SMS, wiadomości e-mail, aplikacja mobilna lub informacja na stronie internetowej.

Jeżeli wiesz, że będziesz regularnie wysyłać większe ilości paczek, sprawdź, czy firma kurierska oferuje możliwość integracji Twojego oprogramowania sprzedażowego z oprogramowaniem firmy kurierskiej. Rozwiązanie to pozwoli zoptymalizować procesy obsługi klienta. Usprawni również proces dostawy i sprawi, że wykonywanie niektórych czynności zabierze pracownikom mniej czasu.

Co ważne, wymienione kryteria nie wyczerpują całego katalogu kwestii, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze firmy kurierskiej. Wskazują jednak te najistotniejsze, które bywają pomijane, gdy do głosu dochodzi cena.

Źródło: TOPLOGISTIC – korespondencja masowa

Kategorie:
Biznes · Technologia

Komentowanie wyłączone.